O mnie
Nazywam się Ewa Michalik – Kardaś
Jestem naturoterapeutą (naturopatą) oraz energoterapeutą po egzaminach państwowych (oba na bardzo dobry), po wielu latach praktyki.
Pracuję holistycznie łącząc działania na poziomie energii ze stroną ciała i umysłu.
Odkąd pamiętam zadaję dużo pytań.
Interesowała i interesuje mnie głownie egzystencja.
Z wielkim zaciekawieniem analizowałam zależności jakie występują w ludzkich organizmach także w połączeniu z ich uwarunkowaniami rodzinnymi oraz pozostałym otoczeniem. Poddawałam w wątpliwość słuszność wielu społecznie powtarzanych wzorców, gdyż widziałam w nich absurd i szkodliwość.
Odkrywałam reguły, schematy, zależności i sposoby ich omijania i zmieniania.
Mój analityczny i humanistyczny zarazem umysł pracował przez wiele lat na bardzo wysokich obrotach trawiąc i układając w spójną całość sfery energetyczną, emocjonalną, umysłową, cielesną (odczucia w ciele) oraz czynników zewnętrznych (bodźców/wyzwalaczy).
Stałam się uważną obserwatorką
Niektóre osoby odstrasza słowo „energia”, jednak obieg energii i materii to podstawowe prawo fizyki, chemii, biologii oraz innych nauk….
Ponieważ wiele lat temu poczułam, że edukacja egzystencjalna jest brakującym ogniwem w społeczeństwie i kluczem do pozytywnych zmian – stałam się zaangażowaną edukatorką, zajęłam się szeroko rozumianą psychoedukacją i prowadzę warsztaty dla młodzieży
i osób dorosłych w tym zakresie, które zgodnie z odczuciami i opiniami Uczestniczek i Uczestników są bardzo przydatne, tematy podane z lekkością i bez owijania w bawełnę, praktyczne i skuteczne. Ludzie nie czują się oceniani i podkreślają uczucie bezpieczeństwa i odkrywają odpowiedzi na pytania: co?, po co?, jak?
To, co przekazuję przerobiłam i przerabiam na sobie doświadczając.
Doświadczam, obserwuję, badam, weryfikuję, rozszerzam i nieustająco się uczę siebie i świata.
Jestem praktykiem, nie głównie teoretykiem i pewnie to sprawia, że ludzie odbierają mnie jako osobę autentyczną.
Z wykształcenia i zawodowo jestem ponadto absolwentką Inżynierii Środowiska na PW (mgr inż środowiska), Informatyki i Zarządzania w Ochronie Środowiska na PW (podyplomowe) i szkoleniowcem w tematach środowiska
***
MARZENIE: EDUKACJA EGZYSTENCJALNA
Moim marzeniem i dążeniem jest wprowadzenie w szkołach szeroko dostępnej edukacji egzystencjalnej, obejmującej między innymi poznanie wiedzy o:
emocjach, uczuciach, różnych stanach bio-fizyko-chemiczno-mentalnych w jakich się znajdujemy, radzeniu sobie w różnych sytuacjach, empatii, asertywności, nawykach, stabilnym poczuciu wartości ulokowanym w sobie (a nie poza sobą), zdrowym dystansie, precyzyjnej i konstruktywnej komunikacji, uzależnieniach, współuzależnieniach, zdrowym funkcjonowaniu, świadomych wyborach, mechanizmach działania organizmu i zmianach zachodzących w organizmie, zdrowej postawie ciała (świadomości ciała i postawy, samoobserwacji i reagowaniu na sygnały jakie ciało wysyła), ochronie środowiska i zrozumieniu, że Ziemia to nasz dom, świadomym konsumpcjonizmie, świadomej gospodarce i produkcji, szacunku do wszelkich Istot, obserwacji, świadomości, zrozumieniu zasad istnienia (fakt, że jesteśmy Istotami – formami Istnienia) i powiązań Wszechświata (zasada akcja – reakcja), wpływach wynikających z kulturowo-społeczno-religijno-polityczno-medialno-marketingowych przekazów (nabyte nawyki), polu rodzinnym i wpływach relacji rodzinnych, wszelkich relacjach z Ludźmi, stereotypach, stygmatyzacji, precyzyjnym wysławianiu się – bez utrwalania stereotypów, , świadomej seksualności, bezpieczeństwie w świecie, …
Zaistnienie reformy edukacji w zakresie uzupełnienia wyżej wymienionych braków – jest moim marzeniem i celem.
Na razie – realizuję ten program w ramach warsztatów i zajęć z Ludźmi 🙂