O mnie

O mnie

Nazywam się Ewa Michalik – Kardaś 

Byt, Istot ludzka, kobieta, żona, mama, przyjaciółka, koleżanka, znajoma
i nieznajoma dla wielu 🙂

Odkąd pamiętam zadaję dużo pytań.
Interesowała i interesuje mnie głownie egzystencja.
I pod kątem organicznym i filozoficznym.
Z zaciekawieniem i pasją odkrywałam zależności występujące w ludzkich organizmach, także w połączeniu z ich uwarunkowaniami rodzinnymi, społecznymi, kulturowymi oraz z pozostałym otoczeniem. Poddawałam
w wątpliwość słuszność wielu społecznie powtarzanych wzorców, gdyż widziałam w nich absurd i szkodliwość. Odkrywałam reguły, nawyki, schematy, zależności, mechanizmy jakie kierują ludźmi w kontekście działania ludzkich organizmów, relacji międzyludzkich oraz nawyków kulturowych.
Analizuję i ciekawi mnie ich wpływ na zdrowie, komfort i bezpieczeństwo. 

Jestem naturoterapeutą (naturopatą) oraz bioenergoterapeutą (certyfikaty: dwa egzaminy państwowe na „bardzo dobry”)

Od wielu lat pracuję holistycznie łącząc działania na poziomie energii ze stroną ciała i umysłu.

W naszej egzystencji sfery energetyczna, emocjonalna, umysłowa oraz cielesna  tworzą spójną całość działającą łącznie i zależną od reguł anatomicznych, fizjologicznych, osobistych nawyków oraz czynników zewnętrznych (bodźców/wyzwalaczy/wpływów).

Wiele lat temu poczułam, że edukacja egzystencjalna jest brakującym ogniwem w społeczeństwie i kluczem do pozytywnych zmian –
stałam się zaangażowaną edukatorką, zajęłam się szeroko rozumianą edukacją egzystencjalną. Poza terapiami indywidualnymi i grupowymi prowadzę edukacyjne warsztaty „Żyję Świadomie”
dla młodzieży oraz osób dorosłych.

Jestem uważną obserwatorką i praktykiem (nie głównie teoretykiem) i pewnie to sprawia, że ludzie odbierają mnie jako osobę autentyczną.

Moje działania terapeutyczne i edukacyjne są oceniane i odbierane jako bardzo skuteczne.

Nagrodą jest wdzięczność i poprawa jakości życia Młodych Ludzi, ich Rodziców oraz pozostałych Osób dorosłych z jakimi pracuję.

Uczę Ludzi uważności i wrażliwości na siebie i otoczenie, oraz sprawczości i odpowiedzialności za swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
 Uzdrowienie i poprawa jakości życia jest w zasięgu każdego Człowieka. Wystarczą wiedza, zrozumienie, wybór, narzędzia i umiejętne ich stosowanie oraz czasem: pomoc specjalisty 🙂

Wiem, że niektóre osoby odstrasza słowo „energia”, czy „bioenergoterapia”, jednak obieg energii i materii to podstawowe prawo fizyki, chemii, biologii oraz innych nauk. 

Dla mnie, jako absolwentki Politechniki Warszawskiej, analityka i człowieka nauk ścisłych pasjonującego się tematami egzystencji i uwielbiającego szukać podstaw, przyczyn i skutków – podążanie za energią i odkrywanie jej mocy i możliwości jest fundamentem i elementem wyjściowym pod wszystkie inne zależności.

Jeśli szukasz sprawczości, wiedzy, narzędzi terapeutycznych, które proponuję i jesteś gotowy/a wziąć odpowiedzialność z swoje życie – zapisz się do mnie na wstępną, bezpłatną konsultację online.
Zobaczymy, czy jest nam w Twoim przypadku razem po drodze… 🙂

***

MARZENIE: EDUKACJA EGZYSTENCJALNA W SZKOŁACH

Moim marzeniem i dążeniem jest wprowadzenie w szkołach szeroko dostępnej edukacji egzystencjalnej, obejmującej między innymi poznanie wiedzy o:

emocjach, uczuciach, różnych stanach bio-fizyko-chemiczno-mentalnych w jakich się znajdujemy, radzeniu sobie w różnych sytuacjach,  empatii, asertywności, nawykach, stabilnym poczuciu wartości ulokowanym w sobie (a nie poza sobą), zdrowym dystansie, precyzyjnej i konstruktywnej komunikacji, uzależnieniach, współuzależnieniach,  zdrowym funkcjonowaniu,  świadomych wyborach, mechanizmach działania organizmu i zmianach zachodzących w organizmie, zdrowej postawie ciała (świadomości ciała i postawy, samoobserwacji i reagowaniu na sygnały jakie ciało wysyła),  ochronie środowiska i zrozumieniu, że Ziemia to nasz dom, świadomym konsumpcjonizmie, świadomej gospodarce i produkcji, szacunku do wszelkich Istot, obserwacji, świadomości, zrozumieniu zasad istnienia (fakt, że jesteśmy Istotami – formami Istnienia) i powiązań Wszechświata (zasada akcja – reakcja),  wpływach wynikających z kulturowo-społeczno-religijno-polityczno-medialno-marketingowych przekazów (nabyte nawyki),  polu rodzinnym i wpływach relacji rodzinnych, wszelkich relacjach z Ludźmi, stereotypach, stygmatyzacji, precyzyjnym wysławianiu się – bez utrwalania stereotypów, , świadomej seksualności, bezpieczeństwie w świecie, …

Zaistnienie reformy edukacji w zakresie uzupełnienia wyżej wymienionych braków –  jest moim marzeniem i celem.

Na razie – realizuję ten program w ramach warsztatów i zajęć z Ludźmi 🙂